Dzisiejsze zajęcia to też zabawy rękoma, ale można też stopami. Tym razem proponujemy inną strukturę, a mianowicie surowy ryż.
Dzisiaj nasz materiał to kasza manna. Na początek wsypujemy do szklanki 5-6 łyżek kaszy - odstawiamy, resztę wsypujemy do miski i bawimy się.
Dzisiaj zadanie z wykorzystaniem materiału przyrodniczego. Proponujemy – posiejcie z dziećmi rzeżuchę, bądź owies.
Trwa kolejny tydzień izolacji społecznej. Większość z nas (również nasze pociechy) odczuwa już zmęczenie, frustrację, być może strach i lęk związane z tą niecodzienną sytuacją. Dziś proponujemy nieco inne niż dotychczas ćwiczenie – posłuchajmy razem muzyki.
W ramach codziennych ćwiczeń - dzisiaj dajemy zajęcie naszym dłoniom. Sami, bądź z pomocą drugiej osoby.
Dzisiaj ćwiczymy układ przedsionkowy i układ proprioceptywny. Te dwa układy umożliwiają odbieranie doznań związanych z ruchem i zmianami w ruchu. Wpływają na utrzymanie równowagi, świadomość przestrzeni, właściwe napięcie mięśniowe, koordynację i płynność ruchu. Od jego prawidłowego działania zależy kształtowanie się i rozwój funkcji ruchowych, czuciowych i poznawczych.
Dzisiaj rozwijamy i kształtujemy kolejny zmysł - zmysł węchu. Wszyscy lubimy, jeśli wokół nas jest przyjemnie i miło pachnie, ale czasami zdarza się, że zapachy, które do nas docierają nie przypadają nam do gustu. Dzisiaj proponujemy dostarczanie naszym dzieciom zarówno jednych, jak i drugich i obserwowanie Ich reakcji.
Dzisiaj bawimy się ostatnim smakiem: gorzkim. Oczywiście dla kontrastu podajmy coś przyjemnego – słodkiego. Może więc zestawienie: cukier – grapefruit, bezy – czarna herbata, miód – oregano. A może inne wg własnego pomysłu?
Zabaw ze smakiem ciąg dalszy. Dzisiaj proponujemy smaki słodki i kwaśny. Znowu sięgamy np. po cukier, ale też po kwaśną cytrynę, a może po bezy i kiszone ogórki lub miód i kiszoną kapustę. Wybór należy do Państwa. Smakujemy
A na dzisiaj proponujemy zabawy ze smakowaniem. Rozwijamy i kształtujemy zmysł smaku.