Dzisiaj zadanie z wykorzystaniem materiału przyrodniczego. Proponujemy – posiejcie z dziećmi rzeżuchę, bądź owies.
Trwa kolejny tydzień izolacji społecznej. Większość z nas (również nasze pociechy) odczuwa już zmęczenie, frustrację, być może strach i lęk związane z tą niecodzienną sytuacją. Dziś proponujemy nieco inne niż dotychczas ćwiczenie – posłuchajmy razem muzyki.
W ramach codziennych ćwiczeń - dzisiaj dajemy zajęcie naszym dłoniom. Sami, bądź z pomocą drugiej osoby.
Dzisiaj ćwiczymy układ przedsionkowy i układ proprioceptywny. Te dwa układy umożliwiają odbieranie doznań związanych z ruchem i zmianami w ruchu. Wpływają na utrzymanie równowagi, świadomość przestrzeni, właściwe napięcie mięśniowe, koordynację i płynność ruchu. Od jego prawidłowego działania zależy kształtowanie się i rozwój funkcji ruchowych, czuciowych i poznawczych.
Dzisiaj rozwijamy i kształtujemy kolejny zmysł - zmysł węchu. Wszyscy lubimy, jeśli wokół nas jest przyjemnie i miło pachnie, ale czasami zdarza się, że zapachy, które do nas docierają nie przypadają nam do gustu. Dzisiaj proponujemy dostarczanie naszym dzieciom zarówno jednych, jak i drugich i obserwowanie Ich reakcji.
Dzisiaj bawimy się ostatnim smakiem: gorzkim. Oczywiście dla kontrastu podajmy coś przyjemnego – słodkiego. Może więc zestawienie: cukier – grapefruit, bezy – czarna herbata, miód – oregano. A może inne wg własnego pomysłu?
Zabaw ze smakiem ciąg dalszy. Dzisiaj proponujemy smaki słodki i kwaśny. Znowu sięgamy np. po cukier, ale też po kwaśną cytrynę, a może po bezy i kiszone ogórki lub miód i kiszoną kapustę. Wybór należy do Państwa. Smakujemy
A na dzisiaj proponujemy zabawy ze smakowaniem. Rozwijamy i kształtujemy zmysł smaku.
Dzisiaj kształtujemy i rozwijamy umiejętności odbierania, rozpoznawania oraz naśladowania dźwięków. Wykorzystujemy materiały, które znajdujemy wokół nas.
Dziś kolejna dawka zajęć tyflopedagogicznych przygotowanych przez Panią Kingę. Tego typu aktywności wpływają między innymi na rozwijanie percepcji słuchowej, usprawnianie percepcji wzrokowej, czy koncentrację uwagi. Zapraszamy do zabawy.