Czas na herbatkę i zabawę wielozmysłową.
PFRON uruchamia realizację programu „Pomoc osobom niepełnosprawnym poszkodowanym w wyniku żywiołu lub sytuacji kryzysowych wywołanych chorobami zakaźnymi”. W ramach Modułu III tego programu wprowadzona została możliwość uzyskania pomocy finansowej w związku z wystąpieniem w Polsce zagrożenia epidemicznego oraz stanu epidemii
Fizjoterapeuci OWI przypominają o konsekwencjach nieprawidłowego wspomagania chodu.
Autor: Małgorzata Tucholska
Dzisiejsze zajęcia to też zabawy rękoma, ale można też stopami. Tym razem proponujemy inną strukturę, a mianowicie surowy ryż.
Dzisiaj nasz materiał to kasza manna. Na początek wsypujemy do szklanki 5-6 łyżek kaszy - odstawiamy, resztę wsypujemy do miski i bawimy się.
Dzisiaj zadanie z wykorzystaniem materiału przyrodniczego. Proponujemy – posiejcie z dziećmi rzeżuchę, bądź owies.
Trwa kolejny tydzień izolacji społecznej. Większość z nas (również nasze pociechy) odczuwa już zmęczenie, frustrację, być może strach i lęk związane z tą niecodzienną sytuacją. Dziś proponujemy nieco inne niż dotychczas ćwiczenie – posłuchajmy razem muzyki.
W ramach codziennych ćwiczeń - dzisiaj dajemy zajęcie naszym dłoniom. Sami, bądź z pomocą drugiej osoby.
Dzisiaj ćwiczymy układ przedsionkowy i układ proprioceptywny. Te dwa układy umożliwiają odbieranie doznań związanych z ruchem i zmianami w ruchu. Wpływają na utrzymanie równowagi, świadomość przestrzeni, właściwe napięcie mięśniowe, koordynację i płynność ruchu. Od jego prawidłowego działania zależy kształtowanie się i rozwój funkcji ruchowych, czuciowych i poznawczych.
W związku z przerwą w działalności Ośrodka Wczesnej Interwencji fizjoterapeuci przypominają o podstawowych zasadach w postępowaniu z niemowlęciem w domu.