POLSKIE STOWARZYSZENIE NA RZECZ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ KOŁO W GORZOWIE WLKP.

Projekt pn. ONI - bardziej aktywni

Data: 12.12.2017 / Autor:

Projekt "ONI-bardziej aktywni" to wyjazd studyjny do Poznania. Wyjazd obfitował w liczne atrakcje, które umożliwiły uczestnikom sprawdzenie znajomości zasady współżycia społecznego, zachowania w różnych miejscach i okolicznościach, integracji społecznej. Pierwszego dnia po zakwaterowaniu pojechaliśmy do centrum miasta by przejść się ulicą Św. Marcina i zakończyć spacer w Centrum Kultury Zamek, w którym uczestniczyliśmy w koncercie zespołu „Genesis”.

Następnego dnia w niedzielę zwiedziliśmy Stary Rynek w Poznaniu, gdzie część grupy skorzystała z możliwości udziału w Mszy Świętej w zabytkowym Kościele Bernardynów, następnie uczestniczyliśmy w warsztatach wyrabiania rogali Marcińskich w Muzeum Rogala, gdzie poznaliśmy historię miasta Poznań oraz zobaczyliśmy atrakcję rynku – trykające się koziołki. Wieczorem obejrzeliśmy spektakl „Dwunastu gniewnych ludzi” w Teatrze Nowym w Poznaniu.

Kolejnego dnia mieliśmy okazję przejechać się kolejką wąskotorową „Maltanka” do ZOO. W poniedziałkowy wieczór odbyła się impreza integracyjna z pracownikami spółdzielni socjalnej – Dobra, którzy na co dzień pracują w Kawiarni Dobra. Jest ona prowadzona przez Dobrą Spółdzielnie Socjalną założoną przez dwa stowarzyszenia Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Poznaniu oraz Stowarzyszenie NA TAK z Poznania. Dobra Kawiarnia to miejsce, które jest tworzone razem z osobami z niepełnosprawnością intelektualną,  specjalistami od spraw dobrych i prostych o czystych intencjach – jak mówią sami założyciele o swoich pracownikach. Na co dzień spółdzielnia zatrudnia 8 osób w tym 4 z niepełnosprawnością intelektualną. W kawiarni można nie tylko napić się kawy, ale także zjeść obiad czy kupić wypiekany na miejscu chleb, co sprawdziliśmy będąc na wizycie studyjnej. Dla uczestników wycieczki spotkanie z pracującymi osobami niepełnosprawnymi intelektualnie było bardzo ważnym doświadczeniem, mogli poczuć się pełnoprawnymi członkami społeczności, ukazało im to możliwości podjęcia zatrudnienia,  a także to że mogą być aktywne społecznie, nie muszą być biorcami świadczeń.
Wizytą w kawiarni i pokazaniem, że osoby niepełnosprawne intelektualnie również mogą mieć i mają miejsce na rynku pracy wzbudziliśmy w nich zainteresowanie i pragnienie poznania innych możliwości świadczenia pracy.

Projekt współfinansowany ze środków PFRON, zlecony przez Zarząd Województwa Lubuskiego – Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Zielone Górze.

PATRONITE - LISTA PATRONÓW

Pomagają nam

Nasi partnerzy

Polecamy

copyrights psouu-gorzow.pl 2015. all rights reserved. wsparcie techniczne i graficzne zapewnia: gess.pl